dissabte, 14 d’abril del 2012

Bunyols

Aquesta Setmana Santa com és tradició a casa, vam quedar amb la meva germana i la meva mare per fer els "brunyols". Amb els anys hem anat adaptant la recepta de la meva àvia Maria i ha quedat com la teniu a continuació.

Ingredients: (surten 2 Kg de brunyols)

1 kg de farina
Massa mare i llevat fresc (demanar a la fleca la quantitat per 1Kg de farina)o 20g de llevat fresc
6 ous
150 ml de llet
150 g de mantega
220 g de sucre
100 g de matafaluga
100 ml d'anís

Preparació:

L'any passat el meu home em va regalar la Cooking chef de Keenwod, una maravella, ja veureu que en moltes receptes l'utilitzo. Jo vaig fer l'amassat a màquina però us explicaré com fer-la també a mà.

Amb amassadora:

Posar al bol de la cooking, el llevat barrejat amb la llet tíbia. Afegir-hi la mantegai el sucre. Posar el braç d'amassar i a velocitat lenta (2) anar-hi afegint a poc a poc la massa mare i la farina. Tirar d'un en un els ous. Si veieu que la massa és molt líquida afegiu-hi una mica més de farina. Deixar que la màquina amassi uns 20-25 min. Ja veureu que queda una massa homogènia.

A mà:

Barregeu en un bol el llevat fresc, la llet, el sucre, la mantega a temperatura ambient i l'anís. Poseu la farina en forma de volcà i aneu afegint al mig, els líquids. Aneu-los barrejant amb una mica de la farina dels costats. Afegiu-hi la massa mare i els ous d'un en un. Seguiu incorporant la farina i aneu-ho barrejant. Quan tingueu tota la farina incorporada aneu pastant. Si us queda molt líquida afegiu-hi més farina. Haureu de pastar entre 20 minuts i mitja hora. 

Un cop tingueu la massa pastada, poseu-la dins un recipient gros i tapeu-la amb un drap de cuina. Si voleu que pugi més de pressa, acosteu-la a un lloc calent (llar de foc, radiador, forn...). Deixeu reposar la massa fins que doblin el seu volum (unes 2 hores).
Un cop ja estigui la massa a punt, aneu per fer els brunyols. Poseu al foc una olla ampla amb oli d'oliva de baixa graduació i afegiu-hi unes peles de llimona. Quan l'oli estigui calent ja hi podeu posar els brunyols a coure. Agafeu porcions de massa i feu la forma del brunyol amb el forat al mig. Un cop estiguin cuits, quan surtin del foc, espolseu-los amb sucre glacé o normal, com més us agradi.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada