divendres, 12 d’octubre del 2012

Brownie amb mousse de xocolata i fruits vermells

A casa  (per sort meva) tenim Canal cocina. Un dels programes que més m'agraden és el del català Josep Maria Ribe. A "De xocolate" fa receptes impressionants amb aquest ingredient, que a més a mi m'apasiona. En aquesta ocasió per celebrar el sant del meu cunyat Miguel, he fet una adaptació d'un dels seus pastissos. Si teniu una base ja preparada, la resta és molt ràpid de preparar. El resultat, si us agrada la xocolata... ni us ho dic.


Ingredients (12-15 persones):

1 motllo de 20x20

Pel brownie:

165g de mantega
250g de sucre moreno
3 ous
225g de cobertura negra de xocolata
85g de nata líquida
150g de farina

Pel mousse de xocolata i fruites vermelles:

350g de cobertura de xocolata negra
450g de nata líquida
16 g de gelatina
225g de puré de fruits vermells
50g de sucre

Preparació:

Primer de tot preparem el brownie. Muntem la mantega a temperatura ambient amb el sucre moreno fins que estigui una mica espumós. Fonem la xocolata al microones i l'afegim a la mantega. Afegim a poc a poc els ous i la nata. Finalment afegim la farina passada pel tamís i barregem amb moviments envolvents. Posem la massa preparada dins el motllo i el coem en el forn preescalfat a 175º uns 25 minuts. Estarà cuit quan al posar un escuradents, aquest surti net. Segons com us surti d'alt el brownie, el podeu tallar horitzontalment en 2 o tres capes. Guardeu-ne una capa per la preparació i les altres les podeu congelar per un altre dia.


Ara podeu començar a preparar la mousse de xocolata i fruits vermells. Poseu en un bol les fulles de gelatina amb aigua freda a hidratar. Escalfeu una mica el puré de fruits vermells (poseu utilitzar els que venen congelats) i passeu-hi la batedora. Afegiu-hi les fulles de gelatina i barregeu-ho tot bé. Reserveu. Foneu en un bol la xocolata al microones. Barregeu-la amb els fruits vermells i afegiu-hi el sucre. Ara munteu una mica la nata amb la batedora de varetes. Barregeu-la amb la mescla anterior de xocolata i fruits vermells.
En el motllo desmuntable poseu en el fons el brownie de xocolata. A sobre aboqueu-hi la mousse, passeu una espàtula per tal que quedi ben planer. Introduïu-lo a la nevera i deixeu-ho refredar unes dues hores. Podeu decorar amb uns quants fruits vermells.



8 comentaris:

  1. Sussie, sòc una amant de la cuina nordamericana així que aquest pastís.... m'encanta!!!! a més m'agrada molt la formula de fer-lo sobre una base! Ha d'estar boníssim!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Abril,a mi també m'encanta anar probant altres cuines. Ara penjaré el pumpkin bars que ja vaig veure al teu blog que aviat també faràs. A veure si coincidim amb la recepta!!

      Elimina
  2. Hola
    Bo i maco aquest pastí.
    En Josep Maria Ribe és un gran Professional i un gran mestre de la xocolata
    Bona cuina

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Narcís,realment és genial en Josep Maria, no em perdo ni un programa seu. Aqui he fet una adaptació perque ell sempre ho complica tot molt. Aquesta versió però boníssima.

      Elimina
  3. Seguro que estará delicioso. Por aquí nos encanta el chocolate. Gracias por compartirlo.
    Saludos desde Waterbridge.

    -Andy-

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Andy si os gusta el chocolate teneis que hacerla. Un saludo a Waterbridge!!

      Elimina
  4. Tens un gran mestre per la xocolata :o)
    El resultat és perfecte i amb les teves explicacions senzills, encara que crec a casa la part que dius de congelar no arrivaria fins al congelador!
    Petonets i bon cap de setmana,
    Palmira

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Palmira, miraf que amb el que m'agrada a mi el dolç, i els meus fills m'han sortit amb més gust pel salat. Que hi farem!

      Elimina