dimarts, 29 de gener del 2013

Calçots

Estem en plena temporada de calçots i a casa en soms uns apassionats!!Quan arriba aquesta època comencem a recollir branques (el millor és el bruc), molta flama i a coure calçots! Pels que no conegueu els calçots, són un tipus de cebes que surten dels grills d'una ceba dolça. A mesura que van creixent, es van encalçant com els espàrrecs verds, per aconseguir més part blanca. Són típics de Tarragona (Valls) però en pocs anys s'han estès per tot Catalunya. El més bo però és la salsa de calçots que com en el romescu la base són les nyores. La recepta que jo faig servir me la va passar la meva amiga Nuri i sempre té molt d'èxit, acompanyant uns espàrrecs verds a la brasa..



Ingredients (4 persones):


80-100 calçots
100g d'ametlles torrades
30g d'avellanes torrades                         
4 o 5 tomàquets de penjar
1 cap d'alls
2 nyores
80 ml d'oli d'oliva verge
Un raig de vinagre
Sal

Preparació:

Per preparar els calçots, necessiteu coure-les en un lloc on pugueu fer força flama.

 Coeu-los sobre unes graelles fins que quedin ben emmascarats.


Per fer la salsa de calçots, primer de tot, escaliveu els alls i les tomates al foc o al microones. Poseu en remull un parell d'hores les nyores, un cop hidratades, rasqueu amb un ganivet la carn interior. En un bol, poseu-hi les tomates, els alls pelats, la carn de la nyora, les avellanes, les ametlles, l'oli d'oliva, la sal i el vinagre. Tritureu-ho amb una batedora fins que us quedi una salsa homogènia. Si veieu que us queda massa espessa, podeu afegir-hi una mica d'oli.


Un cop estiguin cuits els calçots, heu de treure les fulles ennegrides la millor manera és estirant per l'arrel i ja veureu que segueixen només les primeres capes més cremades.


 Suqueu-les a la salsa i a gaudir-ne!!

17 comentaris:

  1. Qué delicia guapa y qué interesante!!
    Un beso

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Esmeralda a ver si allí encuentras una variante de esta cebolla y lo pruebas!!

      Elimina
  2. Quina salseta, Sussi! Jo sempre tinc un problema, no sé si m'agraden més els calçots o la salsa!! ha ha ha. Per això sempre m'ho menjo tot! ;-) Petonets i bona calçotada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marina aquest també és el meu problema! si no fos per la salsa els calçots serien molt light!!!petons

      Elimina
  3. Hola Sussi!!! no los he probado nunca y eso que tengo un amigo catalán que me dice que están muy buenos...

    Besets

    ResponElimina
  4. En vul en vull, els mandes a Itàlia amb la salseta ??!!!
    Fantàstics!!!
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina
    Respostes
    1. La propera... Molts petonets i aprofita el que tens per allí, que són moltes coses!! petonets!

      Elimina
  5. que ganas tengo de probar esto,cada vez que lo veo en tv se me hace la boca agua, y la salsa no tenía ni idea de lo que llevaba,muy ricos si señor....besitos

    ResponElimina
  6. Me encanta, yo los suelo comer pero con esta cremita, mucho mas rico.Besos y te sigo.
    http://doris-miscosillas.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  7. Quina gola m'has fet amb aquests calçots!! Jo fa segles que no en menjo!
    Aviam si animo als de casa i en fem algun dia :)

    Molts petons ^^

    ResponElimina
  8. Hola Sussi!!! Aiiiii!! quina enveja!! jo també vull menjar calçots!!! Mmm m'agraden moltíssim, encara que no puc abusar gaire de la salsa!! Pero bueno.. segur que estaven deliciosos!!!

    Un petó i bon cap de setmana

    ResponElimina
  9. aysssss yo quiero probarlossssssssssssssss,, tienen una pinta barbara!!! bikiños

    ResponElimina