dijous, 28 de març del 2013

Orange curd

L'orange curd és una crema d'origen anglosaxó, que és ideal per farcir pastissos o acompanyar qualsevol postres. Jo ja fa temps vaig fer el lemon curd que potser és més conegut i tenia ganes de tastar aquest. El resultat és molt bo i he aprofitat unes taronges boníssimes que una companya de la feina es fa dur pel seu germà de València. Són de collita pròpia i són super dolces. Amb aquesta matèria prima, no podia quedar malament!!
La recepta l'he tret del blog "El trasgu de las galletas".


Ingredients:


300ml de suc de taronja
60ml de suc de llimona
Ratlladura de 3 taronges
Ratlladura d'1 llimona
4 ous
200g de sucre
60g de mantega a temperatura ambient
30g de maizena

Preparació:


Poseu en un cassó al foc, els sucs de taronja i llimona, juntament amb les ratlladures i 100g de sucre.
Deixeu-ho coure  fins que es formi un almíbar, jo he trigat uns 10 minuts. Passat aquest temps, coleu l'almíbar i reserveu-ho fins que es refredi una mica.
La resta de la recepta l'he fet a la cooking chef, podeu seguir els mateixos passos fent-ho al foc convencional.


Poseu al bol de la cooking chef els ous i 100g de sucre, amb la barilla, barregeu la mescla. Afegiu la maizena. Jo per tal que no em sortissin grumolls,la vaig diluir en una mica de la mescla d'ou i després la vaig afegir a la resta. En aquest punt vaig canviar la barilla de muntar per la pala flexible. Afegiu l'almíbar a poc a poc i poseu la temperatura a 70º. A velocitat de remoure i coure 1 l'he tingut uns 20 minuts, vosaltres mateixos, quan comenci a estar espessa, ja la podeu apartar del foc. Si el coeu en un cassó heu de tenir la precaució d'anar remenant la mescla perquè no s'enganxi. Quan s'hagi refredat una mica afegiu-li la mantega.


1 comentari:

  1. Esta crema tengo muchas ganas de hacerla y de probarla.Me la apunto. Besos

    ResponElimina