dimecres, 28 d’agost del 2013

Ous al plat amb sobrassada

Què farem avui per dinar?????? aquesta és una pregunta que dia darrera dia es fa pesat de pensar, tot i que ens agradi cuinar. L'altre dia no tenia gaire res a la nevera i en comptes de fer uns ous fregits, vaig improvisar amb quatre coses de la nevera uns ous al plat. Vaig posar-hi el que vaig trobar, amb la qual cosa podeu posar-hi els ingredients que més us agradin. Aquí en teniu una proposta. Això si, prepareu el pa per sucar!!
Els vaig fer al forn i per tal que no quedés el rovell massa cuit, vaig posar primer al forn la salsa i la clara i quan estava mig quallada, vaig afegir-hi el rovell. D'aquesta manera sortiran al punt sinó no podreu gaudir d'un bon rovell.

DSC_0014

Ingredients (4 persones):


8 ous
4 cullerades soperes de sobrassada
200ml de  tomata fregida
250g de bacon trossejat
1 cullerada d'oli, sal

Preparació:

 
Podeu preparar els ous al plat de forma individual en cassoletes o bé en una plata del forn. En una paella poseu l'oli i quan estigui calent, poseu-hi el bacon. Quan estigui cuit, apagueu el foc i afegiu-hi la sobrassada. Remeneu per tal que s'escampi.

DSC_0010

 Afegiu la tomata fregida, remeneu bé i poseu la salsa dins la plata del forn o de les cassoletes.

DSC_0012

A cada cassoleta, poseu dues clares d'ou i reserveu els rovells. Poseu al forn a 180º. Quan la clara estigui una mica quallada, afegiu els rovells. Saleu els ous i deixeu coure fins el punt que us agradi. Serviu ben calent.

DSC_0018

4 comentaris:

  1. oooohhhh que pasada!!!
    Seguro que esta para chuparse los dedos
    Un besito

    ResponElimina
  2. A mi m'agrada moltíssim cuinar però no m'agrada preparar el dinar...
    Aquests ous perfectes i a més molt originals, hauré de probar fer-los al form per que el rovell em quedi a punt!
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina
  3. M'agrada molt la idea de posar primer les clares i és que jo d'ous al plat no n'he fet mai perquè precisament poques vegades queden. Aquesta tècnica espero que sigui la clau.
    Boníssims
    Petonets

    ResponElimina
  4. Doncs al final et va sortir un dinar la mar de resultón i bo!! no té desperdici amb aquests ingredients, m'encanta!!

    ResponElimina