dimarts, 20 de gener del 2015

Vasets de xocolata, xixona i iogurt

Destapant cassoles ens convida en aquesta ocasió en la proposta Del blog al plat fer una recepta de l'Alfons de Les receptes de St. Hilari. Complicat triar-ne una!!! però a mi m'encanten els seus vasets i en més d'una ocasió ja els havia copiat. Després de molt voltar i mirar he triat aquesta recepta que vaig aprofitar la nit de cap d'any i que també he triat per posar-la a la revista del meu poble, Forn d'anells com a recepta trimestral. No cal dir que és una recepta de festa, ideal per aprofitar les restes de torró de xixona que ens puguin sobrar del Nadal. He fet uns petits retocs a la recepta original de l'Alfons.


Ingredients (8-10 vasets):

Crema de xocolata:

200g de xocolata 70%
100ml de nata líquida 35%
150ml de llet

Crema de xixona

200g de torró de xixona
200ml de nata líquida 35%

Mousse de iogurt

150g de iogurt grec
100ml de nata 35%
30g de sucre

Preparació:

Aquestes postres us les recomano fer amb unes quantes hores d'antelació, per tal que la mousse de iogurt es pugui refredar i la crema de xocolata s'assenti i no es barregin les capes. Així, podeu començar preparant la crema de xocolata. Poseu en un cassó al foc, la nata i la llet. Quan arrengui el bull la mescla, aparteu-la del foc i afegiu-hi la xocolata (prèviament tallada a trossets).





Remeneu fins que s'hagi desfet la xocolata. Ompliu amb la crema 1/3 part dels vasets. Quan s'hagi refredat una mica, poseu-la a la nevera per tal que qualli i s'endureixi una mica la xocolata. Prepareu ara la mousse de iogurt.

Per preparar la mousse de iogurt amb sifó: Barregeu en un bol la nata amb el iogurt i el sucre. Introduïu la mescla al sifó. Poseu la càrrega al sifó i guardeu a la nevera fins el moment de servir. Mínim ha d'estar una hora a la nevera, sempre amb el sifó horitzontal.
Per preparar la mousse de iogurt sense sifó: Munteu la nata amb el sucre i afegiu a poc a poc el iogurt, sempre amb moviments envolvents. Podeu guardar la mousse a la nevera dins d'una mànega pastissera amb un broquet rissat. 


Finalment, prepareu la crema de xixona. Poseu en el got de la batedora, el torró de xixona a trossets i afegiu-hi la nata líquida. Tritureu-ho tot. Si voleu que quedi una crema fina tritureu-ho molta estona, si en canvi voleu que es trobin els trossets de xixona, no ho tritureu tanta estona.


Quan veieu que la crema de xocolata ha agafat una mica de consistència, afegiu a sobre la crema de xixona.
Acabeu el postre en el moment de servir. Incorporeu a l'últim moment amb el sifó o amb la mànega pastissera, la mousse de iogurt. Decoreu al gust i a gaudir-ne!!!

20 comentaris:

  1. Unes postres senzilles i amb ingredients molt saborosos... La presentació perfecta!!!! me l´apunto!!!! Una abraçada.

    ResponElimina
  2. M'encanten les postres presentades en gotets, queden molt elegants, i aquesta combinació és deliciosa, a més que serveix per gastar restes de torró ;). Un petó!

    ResponElimina
  3. A mí també m'agraden molt les postres presentades en gotets! I aquests gotets t'an quedat de pel.lícula, prefectament separades les tres textures. Una abraçada!

    ResponElimina
  4. Quins vasets més cucos! A més a mi m'agraden molt aquestes postres que pots deixar fetes amb antelació i que queden tan bé !!!
    Petons,
    Palmira

    ResponElimina
  5. Oh!, quina presentació!. M'han encantat aquests gotets!. M'ha costat veure la recepta fins ara al vespre!, però ha valgut la pena. Podríes posar l'enllaç a l'entrada del meu blog?, allà hi ha TOTES les aportacions del mes i ben segur així tothom veurà la teva!. Gràcies! (si tinc temps ho faig jo). Moltíssimes gràcies per participar!

    ResponElimina
    Respostes
    1. G`racies Mercé per la iniciativa, vaig liar-me a l'hora de posar l'enllaç. fet!

      Elimina
  6. la combinació la trobo deliciosa i molt vistosa. Vaig estar a punt d'escollir aquests gotets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ÉS difícil triar-ne un de l'Alfons, en té tants i tan espectaculars

      Elimina
  7. Quins gotets més macos! Em va quedar una mica de torró de xixona de Nadal que ara ja ningú li fa cas i em sembla que els faré servir per fer aquestes postres
    Conxita
    http://alpotpetitcuina.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  8. Mare meva, és espectacular!! Les fotos són genials i els gotets t'han quedat brutals!! M'agraden molt!! M'anoto la recepta, perquè em sembla que la provaré aquest mateix cap de setmana!! :P

    Una abraçada!

    ResponElimina
  9. t'han quedat espectaculars, i segur que a la revista deuen lluir d'alló més....
    gràcies per participar
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja t'explicaré, de ben segur que tenen èxit, petons Alfons!!

      Elimina
  10. Els meus al costat del teus semblen de súper. FAbulosa presentació. El sifó fa molta patxoca en el guarniments de les postres. Algún dia espero tenir-lo.

    ResponElimina
  11. Què dius!!! quedaven genials les perletes daurades!!

    ResponElimina