dilluns, 9 de maig del 2016

Botifarra dolça amb torrades i poma

Des de la trobada de blocaires que va organitzar la Mònica a Girona tenia pendent aquesta recepta. El gremi de carnissers de Girona han endagat una campanya per fer arribar al públic de Girona i de la resta de Catalunya aquesta botifarra típica de les nostres comarques i que a casa ens agrada tant. Ja tinc al bloc altres receptes però em quedava pendent fer-la tal i com la cuinava a casa, la meva àvia i la meva mare. A casa sempre s'acompanyava la botifarra amb unes torradetes que al final de la cocció s'afegien a la salsa tipus caramel que van desprenent les botifarres durant la cocció. Ens varellavem per les torrades. Aquí hi he afegit la poma, que és típica de l'Empordà i que hi lliga a la perfecció. Aquest plat us el podeu menjar de ració o com una tapa que és com l'he presentat jo.


Ingredients (4 persones):

4 botifarres dolces
2 pomes golden
12 llesquetes de pa (barra petita)
Pela de 1/2 llimona
Aigua
Un raig d'oli

Preparació:

Posem una paella al foc amb dos dits d'aigua i un raig d'oli. Quan l'aigua estigui calenta, afegim les botifarres punxades amb una forquilla (evita que es rebentin i afavoreix que surti el sucre interior). Afegim les pomes pelades i tallades a llesques. 



Deixem coure a foc mig-baix fins que veiem que les botifarres estan cuites, aproximadament trigaran el mateix en coure's que les pomes, uns 15 minuts. Quan veiem que el suc ha anat espessint i té la consistència d'un caramel líquid, enretirem les botifarres i les reservem. torrem les llesques de pa a la torradora i les afegim a la paella. 


Quan veiem que per la part de baix ja estan impregnades de la salsa, donem la volta a les torrades i deixem que s'impregnin per l'altra banda. Podem servir la botifarra acompanyada de la poma i les torradetes o tallar la botifarra en porcions i servir tipus aperitiu.

1 comentari:

  1. A casa meva tampoc faltaven mai les torrades al final de la cocció de la botifarra dolça Sussi! :) Però per nosaltres eren un acompanyament de més a més jajajaja Es feia per "aprofitar" el caramel! jajajaja M'agrada la idea de fer-ne una tapa: genial!!
    Petons reina!

    ResponElimina