dissabte, 15 de març del 2014

Berlines

La meva última adquisició ha estat el llibre "Brioxeria" de Xavier Barriga, espectacular. La primera recepta que he fet, ha estat aquestes berlines, boníssimes, no us les podeu perdre!!

Ingredients:

500g de farina de força
10g de sal
80g de sucre
2 ous
50g de mantega
160-180 ml d'aigua
40g de llevat fresc
Ratlladura de 1/2 llimona
1/2 culleradeta de canyella
Oli
Crema de xocolata
Sucre per arrebossar

Preparació:

Poseu en el bol de l'amassadora tot els ingredients menys la mantega, el llevat i 50g d'aigua. Amb el ganxo d'amassar poseu la màquina a velocitat mitja i deixeu fins que es formi una bola, en aquest punt, aneu afegint la mantega a dauets i espereu que l'hagi afegit del tot. En aquest punt, afegiu el llevat dissolt en una mica d'aigua. Torneu a amassar fins que estigui tot ben integrat. Poseu la massa en un recipient i introduïu-la a la nevera tapada amb un drap de cuina. Deixeu-la 1 hora reposar.


Passada una hora, feu-ne porcions d'uns 60g i doneu-los-hi forma rodona.

Poseu-los en una plata i deixeu que doblin el seu volum, aproximadament 1 hora i mitja.


Quan estiguin a punt, poseu oli de fregir en un pot. Deixeu que s'escalfi fins a 170º-180º. Introduiu les berlines en l'oli i deixeu-les coure pels dos costats fins que estiguin daurades.


 Traieu-les de l'oli i poseu-les a escorra sobre un full de paper de cuina. Passeu-les per sucre i deixeu que s'acabin de refredar. Agafeu una mànega de pastisseria i poseu-li un broquet llis. Feu amb ganivet un forat fins al mig de la berlina. Introduïu la mànega dins de les berlines i ompliu-les de crema de xocolata. Gaudiu-ne!!!


6 comentaris:

  1. Ja sabia jo que no hauria d'haver entrat, jejeje, em tenen el sucre totalment prohibit i veure aqueste coses no em prova gens, jajaja. Quina cosa més deliciosa!!!!

    Petonets

    ResponElimina
  2. Tienen una pinta !!!! que gusto saborearlas.... besos

    ResponElimina
  3. oh, que bones, Sussi! Jo també el tinc, el llibre del Barriga. Amb les berlines encara no m'hi he posat. Ho intentaré! Petons, guapa.

    ResponElimina
  4. Són un perill, oi? Tan sols mirant-les puc sentir l'oloreta que fan... M'en dones un parell per esmorzar?
    Petons i bona setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  5. Se ven muy ricos ahora ya que se termina aquì el verano luego los harè es una ricura me encantan,abrazos.

    ResponElimina
  6. Te han quedado preciosas, y doy fe de lo ricas que estan hace poco que las hice y nos encantaron. Mil besicos

    ResponElimina